tassenbol voorbeeld
 
TassenBol ™

IJburglaan 836
1087 EM Amsterdam
06 - 242 167 33
info@tassenbol.nl


Volg ons op Facebook!Volg ons op Twitter!

Bedrijven

Quotes:

"De TassenBol is een klantvriendelijke manier om aan te geven dat je als supermarkt aandacht hebt voor het milieu!"
Theo Roos, directievoorzitter CBL (Centraal Bureau voor Levensmiddelen).

“Jumbo draagt als maatschappelijk verantwoord ondernemer graag bij aan dit milieuvriendelijke initiatief. Wij vinden het een goede zaak dat er iets wordt gedaan aan de enorme hoeveelheid afval als gevolg van plastic tasjes. Daarnaast is het een extra service voor de klanten. Het is superhandig als er een TassenBol staat, waar je een gratis tasje uit kunt pakken. En als je weet dat je daarmee iets goeds voor het milieu doet, is dat nog eens extra fijn”, aldus Colette Cloosterman-van Eerd, Formule Directeur bij Jumbo Supermarkten

"Ik ben echt laaiend enthousiast over de TassenBol!"
Albert Heijn, winkelmanager M. de Droog

"Het concept werkt heel goed en heeft zich inmiddels bewezen in praktijk.
Die paar euro's omzet hebben we graag over voor een beter milieu!"

C1000, winkelmanager J. Aries

"Klanten vragen zelf om de TassenBol!"
Vomar Voordeelmarkt, winkelmanager M. de Vries

"Wat opvalt is het grote gebruikersgemak voor de klanten en de extra service
die hiermee geboden wordt!"

Aldi, districtleider P. Doekbrijder

"Elke verpakking is er één teveel. Als we dat kunnen reduceren door de TassenBol, is dat een aanwinst!"
Natuurwinkel, winkelmanager R. Dielis

"Simpel, goed en zéér effectief!"
Organic food for you, eigenaar J. Achthoven

"Over de TassenBol moet je niet nadenken, dat moet je gewoon doen!"
Plus Supermarkt Horst, W. Lucassen

Dit ontwerp is niet meer leverbaar, wel de TakeMeBag!

Waarom een TakeMeBag in de supermarkt

  • In plaats van dat de TakeMeBag u geld/omzet kost, kan het u juist meer winst opleveren. Vraag om meer info over het verdienmodel voor uw winkel.
  • Omdat er per jaar 1,5 miljard plastic tasjes in Nederland over de toonbank gaan en door simpel en effectief hergebruik dit aantal met miljoenen verminderd kan worden.
  • Groot draagvlak onder consumenten, 96% vindt een TassenBol in de supermarkt een goed idee.
  • U biedt een bijzonder klantvriendelijke dienst.
  • U toont zichtbaar aan Maatschappelijk Verantwoord te Ondernemen.
  • U draagt daadwerkelijk bij aan een beter milieu (onderzoeksrapport opvraagbaar).
  • Een landelijk verbod op de verkoop van plastic tassen is in de toekomst reëel, net als elders in het buitenland. Uw supermarkt loopt dan inkomsten mis. De TassenBol biedt een milieuvriendelijk alternatief.
  • U laat uw consumenten zien bewust actie te ondernemen tegen plastic verpakkingsmateriaal.
  • Een TassenBol in uw eigen huisstijl dient als extra exposure (kan evt. zelfs buiten geplaatst worden).
  • Het concept heeft zichzelf in praktijk bewezen: de TassenBol staat al bij honderden andere supermarkten. Zie de quotes van enthousiaste supermarktmanagers (referenties aanwezig).
  • Uw huidige tassen zijn wellicht al van gerecycled plastic gemaakt. D.w.z. met extra toegevoegde chemicaliën, weekmakers en CO2 verwerkt tot nieuwe tas. Eerst hergebruiken is daarom altijd beter voor het milieu.
  • Als je in de winkel staat en je bent je ‘duurzame tas’ vergeten, biedt de TassenBol een duurzame oplossing. Daarnaast doen overtollige duurzame tassen het ook goed in de bol! 

 

Duurzame communicatie

Op zoek naar een duurzame vorm van communicatie? De TakeMeBag is leverbaar met uw logo op beide zijden, is volledig recyclebaar en past bij elk mvo-beleid. Het bedrijf Deltawind was het eerste duurzame bedrijf dat TassenBollen heeft ingezet om haar naamsbekendheid te vergroten op duurzame wijze. De TassenBollen zijn geplaatst bij supermarkten en scholen op het eiland Goeree-Overflakkee. Kijk hier voor meer info over deze actie.


Veel gestelde vragen


Hoe zit het met tasjes van concurrenten in de TassenBol/TakeMeBag?

  • Uit onderzoek is gebleken dat er eigenlijk geen/nauwelijks tasjes van concurrenten in de TassenBol/TakeMeBag terechtkomen. De tasjes komen namelijk vooral uit de detailhandel (Hema, Blokker, bakker, boekwinkel etc.) De stevigere tasjes houdt men vaak zelf als boodschappentas.

Hoe zit het met verlies aan exposure?

Om te onderzoeken of exposure via plastic tasjes effect heeft op de omzet van supermarkten, is deze vraag voorgelegd aan het wetenschappelijke researchbureau IVAM te Amsterdam. Reactie Jan Uitzinger, senior onderzoeker/adviseur bij IVAM:

“Tot zover bekend is er nog geen wetenschappelijk onderzoek naar het effect van reclame op boodschappentasjes gedaan. Ik denk echter dat het effect van een supermarkttasje op de omzet van die supermarkt ‘bijna nul’ is. De keuze voor een supermarkt wordt op een ander abstractieniveau gemaakt dan de keuze voor bijvoorbeeld een biermerk.”

  • De TakeMeBag is in huisstijl leverbaar en kan dan als extra reclamezuil dienen. Daarnaast is er het voordeel dat het positieve duurzame imago van de TakeMeBag op de supermarkt afstraalt.
  • In de TakeMeBag zitten vaak tasjes van de supermarkt zelf. Deze worden dan opnieuw gebruikt en zorgen opnieuw voor exposure.

Hoe zit het met de hygiëne van de tasjes?

  • Uit onderzoek en praktijk is gebleken dat de hygiëne eigenlijk helemaal geen issue is. Men bewaart thuis alleen nette schone tassen voor eigen hergebruik. Als het aantal tassen thuis teveel wordt, belanden ze in de TakeMeBag. Er is dus al een selectie aan de poort.
  • Opvallend: men kijkt wel naar de grootte van de tas maar niet naar wat erin zit of gezeten heeft. Bijna alle tasjes worden hergebruikt, dus ook de hele kleine en hele grote tassen. Als de bol vol zit, gaat-ie altijd leeg!

Hoe zit het met het schoon houden van de TakeMeBag?

  • Schoon houden is eenvoudig: af en toe prulletjes eruit en klaar-is-kees!